Logistická společnost DB Schenker zavádí ve svém skladu Dobřanech u Plzně manipulační techniku na lithium-iontové baterie. Firma chce tímto krokem zefektivnit manipulaci a provoz ve svých skladech, snížit ekologickou zátěž provozu a v neposlední řadě také snížit náklady na provoz a údržbu.

V dobřanském skladu mají nyní skladníci k dispozici tříkolové vozíky s vysokým volným zdvihem vhodné pro nakládku a vykládku vozidel nebo kontejnerů, BT retraky uzpůsobené pro zvedání těžkých nákladů do velkých výšek, ručně vedené vozíky s klasickými nebo dvoupaletovými vidlicemi a sklopnou stupačkou pro rychlou a efektivní manipulaci i při pojezdech na delší vzdálenosti. Pomyslný peloton pak uzavírají vychystávací vozíky pro práci ve výškách až 6,3 metru.

„Všechny vozíky jsou vybaveny lithio-iontovými bateriemi, které jsme zvolili pro každodenní logistické operace. Tato technologie má nižší spotřebu energie a tím pádem až o 30 procent levnější provoz a zároveň delší životnost, což přináší úspory při nákupu baterií a odpadá také potřeba investovat do náhradních článků ve frekventovaných provozech. Baterie se mohou nabíjet kdykoliv díky rychlému průběžnému dobíjení, takže jsou stroje prakticky nepřetržitě připraveny k provozu,“ shrnuje hlavní výhody nové manipulační techniky ředitel společnosti Tomáš Holomoucký.

Za klíčový benefit lithium-iontových baterií Tomáš Holomoucký označuje dlouhou životnost, kterou nemůže obsluha v podstatě žádným způsobem negativně ovlivnit. Odpadají také rizika, se kterými je spojen provoz olověných akumulátorů, tedy hrozba podbití, úplného vybití, nebo riziko výbuchu plynů.

DB Schenker zavedl li-ion technologie také již ve skladech v Ostravě a Mnichově Hradišti a plánuje ji také v dalších logistických zařízeních.

Zatímco pro skladovou manipulační techniku využívá DB Schenker lithium-iontové bateriové články, jeho vozový park dlouhodobě sází na stlačený zemní plyn CNG, který pohání většinu flotily osobních, užitkových, a částečně i nákladních vozů. Nedávno také logistická společnost otestovala dálkový provoz kamionu na zkapalněný zemní plyn LNG, který vyrazil na pravidelnou zpáteční linku z Rudné u Prahy do nizozemského Tilburgu.

Související