Společnost Rossmann funguje na českém trhu už čtvrt století, v jaké je kondici?

Jsme ve velmi dobré kondici a těšíme se na další roky před námi. Nikoho z maloobchodníků jistě nečeká jednoduché období, protože technologický vývoj jde rychle kupředu, nároky zákazníků se neustále zvyšují a ruku v ruce s tím musí jít i nabídka, úroveň obsluhy a celkově nákupní prostředí, které zákazník v navštěvovaných prodejnách očekává.

Co si myslíte, že zákazníci na firmě nejvíc oceňují?

Domnívám se, že to je férovost, stabilita, dobré jméno, společenská odpovědnost, vysoká kvalita, šíře sortimentu a samozřejmě neopomenu ani skvělé nabídky a služby, které zákazníkům poskytujeme.

Rossmann zavedl nový věrnostní program Rossmann Club, co přináší?

V našem věrnostním programu Rossmann Club, který funguje od dubna 2019 výhradně přes mobilní aplikaci, máme už několik set tisíc zaregistrovaných členů, především žen. Tak velký zájem nás samozřejmě těší, zákazníci mají aplikaci stále po ruce, pravidelně s nimi komunikujeme a zasíláme jim nejrůznější nabídky. Na základě jejich zpětné vazby program neustále vylepšujeme. Budoucnost vidíme především v personalizovaných nabídkách.

Prodejna Rossmann v obchodním centru Arkády Pankrác

Věrnostní program funguje pouze přes interaktivní aplikaci, jak na to reagují starší občané? Není to pro ně diskriminace?

Pro starší zákazníky nadále zůstává náš akční leták, ve kterém si každý najde to své. Ano, určitě to vnímám tak, že jdeme více naproti mladší generaci, ale z počtu registrovaných zákazníků a zájmu o aplikaci vyplývá, že k nám nadále chodí zákazníci všech věkových skupin.

Už roku 2018 představila společnost nový obchodní koncept s heslem A život je krásnější. Co zahrnuje?

Do roku 2018 naše společnost používala slogan Rossmann Drogerie Parfumerie. Po dlouholetém působení na českém trhu ale bylo jasné, že každý zákazník už zná Rossmann jako drogistický řetězec. Nový slogan „Rossmann. A život je krásnější.“ si klade za cíl u zákazníků posílit emoční vazbu ke značce.

Firma má po celém Česku už 140 prodejen a každý rok otevírá nové. Kde to bylo v roce 2019 a k jakému číslu se chcete dostat?

V roce 2019 jsme otevřeli osm nových prodejen, jako příklad mohu uvést prodejnu v obchodním centru Arkády Pankrác na Praze 4. Do budoucna si umím představit, že naši síť rozšíříme na zhruba 200, možná až 250 prodejen. Reálně ale můžeme ročně otevřít tak pět až 10 prodejen s ohledem na omezené příležitosti nových kvalitních obchodních ploch.

Jednu novou prodejnu otevřela společnost i v obchodním domě Máj na Národní třídě. Mělo to nějakou souvislost s výročím sametové revoluce?

Jasná spojitost s výročím plánována nebyla, ale když to zmiňujete, tak je možné, že tomu tak osud chtěl. Každopádně jsme na naši novou prodejnu v dnes už historické budově proslulého obchodního domu Máj hrdí. Své zákazníky si našla velmi rychle a patří k našim velmi oblíbeným prodejnám v centru Prahy, i mezi zahraničními turisty.

Ing. Vladimír Mikel

Roku 2019 proběhl už čtvrtý ročník kampaně Vraťte stromům korunu, jejímž cílem je vrátit zeleň do měst. Jak tento nápad vznikl?

Společně s naším dodavatelem Henkel ČR, divizí Beauty Care, jsme měli jasný cíl, vytvořit pro zákazníka smysluplnou kampaň, která poukáže na důležitost výsadby zeleně po celé České republice. Myslím, že se nám velmi daří. Ve spolupráci s neziskovou organizací Sázíme stromy jsme od roku 2016 vysadili už téměř 1 300 nových stromů.

Loni bylo v plánu vysadit 400 stromů, nakonec to bylo “jen” 305. Není to málo?

Málo to rozhodně není. Každý dobrý skutek se počítá a naše kampaň má mít hlavně edukativní přesah, abychom inspirovali zákazníky k tomu, jak je důležitá zeleň okolo nás a aby nebyli k tomuto tématu lhostejní. Samozřejmě je to v porovnání s celosvětovými tématy pouze malý příspěvek, ale je to námět k přemýšlení nad tématy společenské odpovědnosti i pro další firmy.

Přicházíte také s novou kampaní proti jednorázovým plastovým obalům. Co je jejím cílem?

Cílem je ukázat další možnosti, které máme v oblasti nákupních zvyklostí. Zákazníci po několika měsících od spuštění tuto iniciativu velmi pozitivně hodnotí, stejně jako kolegové z ostatních zemí, kde má naše firma zastoupení. Jsme totiž prvním státem v rámci skupiny, kde se prodej drogerie bez obalu spustil. Je všeobecně známo, že Česká republika je vhodný trh pro takový pilotní projekt i proto, že jsou zdejší spotřebitelé otevřenější novým věcem a mnoho z nich už má ekologické smýšlení. Produkty eko a bio u nás vzrostly za poslední dva roky skoro o 30 procent.

Na kampani spolupracujete s firmou Henkel. Plánujete do budoucna přibrat i další společnosti?

Ano, plánujeme. Uvědomujeme si důležitost ekologie a vnímáme ji jako náš společný cíl. Je to zároveň téma, které v současné době rezonuje celou naší společností. Už brzy na vybraných prodejnách budeme spouštět další projekt zaměřený na ekologii a boj s odpady.

Co dalšího chystá Rossmann na rok 2020?

I v roce 2020 budeme pokračovat v modernizaci sítě našich prodejen. Chceme posílit zážitek z nakupování, propojit online a offline, v místě prodeje nabídnout interaktivitu a poradenství prostřednictvím nových technologií. Nadále poroste šířka i hloubka našeho sortimentu. A určitě budeme dál pokračovat i v charitativní činnosti. Věříme totiž, že i odpovědné aktivity vytvářejí dlouhodobý vztah s našimi zákazníky.

Drogerie Rossmann
Drogerie Rossmann

Německý drogistický řetězec Rossmann provozuje v sedmi evropských zemích více než čtyři tisíce prodejen a zaměstnává přes 56 tisíc pracovníků. V České republice má 140 prodejen s ročním obratem téměř čtyři miliardy korun. 
Společnost loni představila nový digitální věrnostní program Rossmann Club. Ve svých prodejnách nabízí zákazníkům vedle širokého sortimentu značkových produktů také výrobky vlastních značek Isana, Babydream, enerBIO, Alterra, Ideenwelt /Svět nápadů/ a další. Zabývá se i udržitelností, což dokládá projekt Drogerie bez obalu. Od roku 2009 přerozdělila více než 57 milionů korun na pomoc ohroženým dětem a rodinám v nouzi. Více informací naleznete na www.rossmann.cz.

Text nevyjadřuje názor redakce